לגדול בריא - הקניית הרגלי אורח חיים בריא מהגיל הרך

התוכנית לגדול בריא מקנה ומטמיעה הרגלים נכונים ומעודדת אורח חיים בריא כבר מהשיעור הראשון!​ 

לגדול בריא נבנתה בפיקוח וניהול מקצועי של מומחי מכבי שירותי בריאות בתחומי הרפואה, התזונה וקידום הבריאות, זוהי למעשה תוכנית הדגל של מכבי שירותי בריאות בגני הילדים- במסגרת זו עוברים מדי שבוע 5000 ילדים פעילויות להקניית הרגלי אורח חיים בריא

הצוות המקצועי המוביל בחברת לגדול בריא כולל מדריכות לגיל הרך, שעברו הכשרה יחודית לתוכנית, מומחים לפיתוח חומרים ועזרים לילדים ודיאטנית קלינית המעניקה יעוץ בנושא תפריט הגן ואורח חיים בריא בכלל.  כל המומחים שלנו עומדים לשירות הגננות בכל שאלה ובקשה.

תזונה נבונה

אנחנו לא מלמדים האם עגבניה היא ירק או פרי, מטרתינו היא שהילדים יאכלו עגבניות הדרך היא בטעימות חוויתיות, סיפורים, שירים, ריקודים ומשחקים, המותאמים לשכבות גיל שנות ולרמה הקגניטיבית של הילדים. תזונה נבונה היא  הנושא המרכזי בתוכנית - במסגרתה מועברים עד 28 מפגשים , המקדמים תזונה והרגלי אכילה נכונים,המאפשרים גדילה והתפתחות תקינה למניעת הפרעות במשקל ובכללן השמנה הנובעת כתוצאה מתזונה לא מאוזנת ומיעוט בפעילות ספורטיבית. 

הנושאים המרכזיים :

  • ירקות - חגיגה של בריאות / חמסת הצבעים /מיקסים של בריאות: מרק ירקות וסלט פירות
  • סידן בא לגן / גבינות – ממרח עשיר (שבועות)
  • חשיבות ארוחת הבוקר / אוכלים ארוחות מסודרות ביום / חשיבות השתייה
  • דגנים מלאים - גן "מלא" בכיף / סיבים תזונתיים / קינוחים / הכנת עוגיות בריאות
  • תבלינים ועשבי תיבול, יום הולדת לאילן – פירות יבשים (שיעור לטו בשבט)
  • אכילת ממתקים וחטיפים / מסיבה בריאה 
  • פירות ההדר – פוזי תפוזי ומיצים טבעיים / פירות ופירות קיץ– הקינוח של הטבע
  • מערך חלבונים וברזל / דייסות / שמנים טבעיים (שיעור בתקופת חג החנוכה)

​​​​​​אני וגופי

אורח חיים בריא הוא לא רק תזונה, הקשבה לגוף, טיפול והקפדה על הגיינה ושמירה על גופינו ובריאותו הוא אחד מהנושאים החשובים בתכנית
הנושאים המרכזיים :
  • מצחצחים כמו גדולים
  • הגיינה אישית 
  • בקצב הלב
  • השרירים
  • נפש בריאה בגוף בריא
  • צחוק יפה לבריאות
  • חכם בשמש
  • בטיחות בגן ובבית

אורח חיים אקטיבי

כבר מהגיל הרך חשוב שהילדים יטפחו הרגלים לאורח חיים אקטיבי, בגיל זה בו הם מלאי אנרגיות חשוב להרגילם לסוג של פעילות מדי יום, יום ללא פעילות הוא יום מפוספס - רכיבה על אופניים, משחקי חצר וגינה, משחקי כדור ואפילו הליכה - כולם מפעילים את הגוף ותורמים לאורח חיים בריא, אנרגטי , כושר גופני, דימוי עצמי גבוה יותר ובכך מבטיחים איכות חיים טובה יותר



הנושאים המרכזיים :

 

  • מבוא לספורט
  • מתכוננים לאולימפיאדה
  • תרגילי התעמלות ומתיחות
  • משחקי כדור וכדורגל
  • ...

 

Copyright 2013 לגדול בריא בע"מ